Hoțul de visuri- sau marea descoperire 

hotul-de-visuri

M-am întrebat cândva care este cel mai bun loc pentru citit. Fără să vreau îmi imaginam un balansoar ce se legăna pe verandă într-o zi de toamnă târzie, dar nu, nu putea fi asa de simplu. Îmi imaginam o bancă veche așezată la capătul ultimului peron, în gară, dar nu era nici asta. Trebuia sa fie ceva special, ceva pe care nu stiam unde sa il gasesc. Apoi m-am gândit la malul puțin abrupt al unui iaz de unde puteam auzi murmurul liniștitor al apei în cădere, dar nu, aveam nevoie de ceva mai mult.

Evident aveam să îmi storc creierii câteva săptămâni până să realizez că așa ceva nu există sau cel puțin nu în felul în care îmi imaginam eu ” acesta nu era de fapt un spațiu anume, își surpinse el un gând. Și, de fapt, nu era un timp anume… era un non-spațiu și un non-timp unde puteau doar să existe” (Hoțul de visuri de Mary Balogh)

Se pare că Mary Balogh a descoperit asta cu mult înaintea mea, probabil prin 1998, când a scris minunata carte Hoțul de visuri.  Nu știu ce m-a impresionat mai mult la ea, faptul că s-a terminat la fel de brusc cum a început sau că m-a făcut să înțeleg că nu există un loc și un timp potrivit, ci cartea sau persoana potrivită. Ah, ca de obicei eu prefer cartea în detrimentul persoanei.

Este a 10-a oară când citesc acest articol și realizez cât de puține am scris din tot ce am acum în cap. În ciuda acestei mari descoperiri bănuiesc că fiecare are un cuib anume pentru citit. Știți voi, scuanul acela, canapeaua, balansoarul, măsuța de cafea, grădina sau orice alt colț din această lume unde puteți fi doar voi cu o carte bună.

Revenind de unde am plecat, cum arată locul ideal pentru citit?

Lasă un răspuns

